Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Cirkusová pedagogika a možnosti její aplikace v hodinách TV na 1. stupni základní školy
Šťastný, Benjamin ; Kainová, Lucie (vedoucí práce) ; Hájková, Jana (oponent)
Práce se zabývá cirkusovou pedagogikou a vývojem samotného cirkusu s hlavním zaměřením na nový cirkus a výukové formy cirkusu. Zkoumá možnosti využití cirkusové pedagogiky v hodinách tělesné výchovy na prvním stupni základní školy. Popisuje možnosti výuky některých disciplín v podmínkách klasické tělocvičny, která není vybavená speciálně na výuku cirkusových disciplín. Jako hlavní disciplíny z hlediska aplikovatelnosti zkoumá pozemní, párovou nebo skupinovou akrobacii, ekvilibristiku a žonglování. V praktické části je představen výukový plán sestavený na základě metod a postupů cirkusové pedagogiky a konzultace s odborníky z oblasti výuky Nového cirkusu a cirkusové pedagogiky. Dále je představen záznam z praktického odvedení lekcí se čtyřmi třídami v hodinách TV na ZŠ na prvním stupni a reflexe a zhodnocení průběhu lekcí. Klíčová slova akrobacie, cirkusová pedagogika, cirkus, nový cirkus, pedagogika, žonglování
Cirkus jako specifický typ subkultury
Martausová, Hana ; Soukup, Václav (vedoucí práce) ; Půtová, Barbora (oponent)
Bakalářská práce se věnuje kulturologické analýze cirkusu jako specifického typu profesní a umělecké subkultury. První část postihuje vývojové proměny této subkultury, druhá, empirická část je založena na poznatcích získaných během terénního výzkumu, který měl podobu antropologické empirické sondy a byl založen na zúčastněném pozorování a rozhovorech. Cílem práce je podat aktuální deskripci a interpretaci cirkusové subkultury v České republice. Klíčová slova: cirkus, historie cirkusu, subkultura, kvalitativní výzkum
French New Circus
Šútorová, Katarína ; Nováková, Sylva (vedoucí práce) ; Klinka, Tomáš (oponent)
Cieľom bakalárskej práce je poukázať na možnosti uplatnenia kultúrnej témy vo výučbe francúzskeho jazyka a využiť jej benefity nie len v zlepšovaní jazykových zručností, ale aj v rozširovaní všeobecného kultúrneho prehľadu. Kultúrny fenomén, ktorý je ústrednou témou, sa nazýva nový cirkus a vznikol v sedemdesiatych rokoch 20. storočia vo Francúzsku spojením cirkusu s prvkami pouličného divadla. V prvej časti práce si predstavíme historický vývoj cirkusového umenia. V druhej časti sa oboznámime s aktívnymi podobami cirkusu v súčasnosti, pričom najväčší dôraz bude kladený na nový cirkus. Po jeho terminologickom uchopení, sa pozrieme ako sa z Francúzska rozšíril aj do iných krajín sveta a taktiež vplyv nového cirkusu na umenie v Českej republike. Treťou časťou a zároveň hlavným výstupom tejto bakalárskej práce je vypracovanie tzv. metodických listov s témou nového cirkusu, ktoré budú slúžiť ako predloha na výučbu hodín francúzskeho jazyka so zámerom rozšírenia kultúrnych znalostí a jazykových zručností. Kľúčové slová: cirkus, umenie, pedagogika, francúzština
kus_cirku: fenomén cirkusu jako inspirační zdroj umění a designu s ohledem na historii i současnou post postmoderní a postfaktuální realitu.
Ondruchová, Martina
Předmětem diplomové práce nazvané „kus_cirku: fenomén cirkusu jako inspirační zdroj umění a designu s ohledem na historii i současnou post postmoderní a postfaktuální realitu“, je nastínění možností inspirací, specifickým a opomíjeným typem umění, a to cirkusovým. Důraz je kladen pomocí textového a obrazového materiálu především na vizuální svět cirkusu, který jej provází již několik století. Objevené motivy a principy jsou v závěru práce koncepčně transformace v autorskou tvorbu nazvanou kus_cirku
Nový cirkus jako dramatické umění. Analýza inscenací nového cirkusu jako cesta k jeho estetickému diskurzu
Štefanová, Veronika ; Christov, Petr (vedoucí práce) ; Drozd, David (oponent) ; Pšenička, Martin (oponent)
Mým cílem je v disertační práci představit nový cirkus jako druh dramatického umění. Vytvořila jsem proto základní rámec pro analýzu nového cirkusu a navrhla jsem terminologii pro pojmenování jeho specifických vlastností. Tato terminologie vychází především z českého teatrologického prostředí. V disertační práci také popisuji nový cirkus jako součást více diskurzů - historického, estetického, kulturně-politického i pedagogického -, což rovněž určuje jeho multidisciplinární charakter. V teoretickém vymezení nového cirkusu vycházím z některých úvah obsažených v díle Estetika dramatického umění Otakara Zicha a v knize Estetika performativity Eriky Fischer-Lichte. Nový cirkus v disertační práci popisuji z formálního i obsahového hlediska, abych mohla ukázat, jakým způsobem se cirkusová složka ve vztahu ke složce divadelní proměňuje a nabývá na významu. Disertační práce je rozdělena na pět hlavních kapitol. V Úvodu stanovuji základní téma, cíle disertační práce, metodu, terminologii a teorie, z nichž v disertační práci vycházím. V kapitole Nový cirkus a tradiční cirkus představuji historii a vývoj tradičního i nového cirkusu ve vybraných zemích (Francie, Kanada, USA, země Skandinávie), které považuji z hlediska vývoje cirkusových umění za důležité. V kapitole nazvané Analýza inscenací zahraničního...
Teatro salone italiano v Praze
Tillmanová, Hana ; Ottlová, Marta (vedoucí práce) ; Jakubcová, Alena (oponent)
Tato bakalářská práce vykresluje obraz jedné z nejzajímavějších vinohrad- ských arén, stálého varietního divadla, které založil italský divadelní podni- katel Eugenio Averino roku 1875. Práce částečně vychází z nečetných údajů v odborné literatuře, především se ale opírá o vlastní pramenný výzkum, zaměřený na podrobné studium inzerce a zpráv z dobových perio- dik a dochovaných divadelních plakátů a programů. Cílem práce je podat co nejpřesnější fakta o divadle samotném, o jeho repertoáru a lidech, kteří v něm účinkovali a podíleli se na jeho provozu, s důrazem na podrobné rozli- šení jednotlivých fází vývoje divadla a přihlédnutím k jeho pozici v praž- ském kulturním životě.
Cirkus jako specifický typ subkultury
Martausová, Hana ; Soukup, Václav (vedoucí práce) ; Půtová, Barbora (oponent)
Bakalářská práce se věnuje kulturologické analýze cirkusu jako specifického typu profesní a umělecké subkultury. První část postihuje vývojové proměny této subkultury, druhá, empirická část je založena na poznatcích získaných během terénního výzkumu, který měl podobu antropologické empirické sondy a byl založen na zúčastněném pozorování a rozhovorech. Cílem práce je podat aktuální deskripci a interpretaci cirkusové subkultury v České republice. Klíčová slova: cirkus, historie cirkusu, subkultura, kvalitativní výzkum
Francouzský nový cirkus a jeho stopy na české divadelní scéně
Skalová, Dominika Antonie ; Vacula, Richard (vedoucí práce) ; Voldřichová - Beránková, Eva (oponent)
Bakalářská práce Francouzský nový cirkus a jeho stopy na české divadelní scéně se zabývá vznikem, vývojem a současným postavením žánru nového cirkusu ve Francii a v České republice. V první části definuje pojem nový cirkus a zkoumá okolnosti, za kterých se vyvíjí. Nejvíce se věnuje současné situaci tohoto žánru v zemi jeho původu - popisuje nejvýznamnější novocirkusové společnosti a festivaly, zmiňuje možnosti cirkusového vzdělání ve Francii a postavení tohoto žánru v rámci francouzské kulturní scény. Druhá část se zaobírá vlivem francouzského nového cirkusu na českou kulturní scénu. Mapuje příjezdy jednotlivých cirkusových seskupení, sleduje nárůst spolupráce a hledá příčiny tohoto vývoje. Práce se zabývá jak návštěvami francouzských společností na našem území, tak společnými česko-francouzskými projekty. V poslední části uvádí na příkladu Cirk La Putyka přijetí novocirkusového žánru v České republice. Poukazuje na nově přicházející trend česko- francouzské spolupráce. Ta se přestává omezovat na jednosměrný příliv francouzského cirkusu do České republiky a začíná se rozvíjet i v opačném směru.
Loutkoherci, gymnasté, kramáři a šlejfíři. Proměny životních strategií světských rodů od konce 18. do počátku 20. století
TLAMSOVÁ, Hanka
Předkládaná diplomová práce se zabývá životními strategiemi, rodovými dějinami a oblastmi působení tzv. světských rodů od konce 18. do začátku 20. století. Výzkum byl založen především na evidenčních pramenech různé provenience - v prvé řadě se jednalo o matriční knihy, sčítací operáty, knihy domovských příslušníků nebo pobytové přihlášky. Ty doplňoval dobový tisk, vzpomínky pamětníků a další zdroje. Jako hlavní metodologické východisko byla zvolena historicko-demografická analýza založená na genealogických výstupech. Předmětem bádání se na začátku stala charakteristika světských osob a jejich místo ve společnosti. Autorka rovněž zkoumala jejich etnickou příslušnost nebo specifický způsob získávání obživy. Těžištěm tohoto pojednání však bylo odhalení skutečných historických událostí, které daly vzniknout řadě tradovaných rodových legend. Nebyly opomenuty ani sňatkové strategie, které odhalily určité vzorce chování světských osob i usazené společnosti. V neposlední řadě byla pozornost věnována domovu a životu v pohybu této kočovné komunity. Ve všech bodech výzkumu se potvrdila předpokládaná výlučnost dané okrajové skupiny osob v majoritní společnosti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.